טיפולים במכון הקרינה

הטיפול במכון הקרינה במרכז הרפואי זיו הינו חלק ממערך אונקולוגי הכולל מחלקת אשפוז, מרפאות יום ומעקב, מכונים, מערך בדיקות מתקדם, המספקים למטופלים את כל הבדיקות והטיפולים הנדרשות החל משלב גילוי המחלה ועד שלב ההחלמה והשיקום.

סוגי הטיפולים המוצעים במכון:

שד

סרטן שד הינו הגידול הממאיר השכיח ביותר בקרב נשים בארץ ובעולם, אך שיעורי ההחלמה הינם גבוהים. בדיקת ממוגרפיה הינה מומלצת לאבחון המחלה. המרכז הרפואי זיו נותן מענה טיפולי בכל שלבי המחלה, החל משלב האבחנה ועד טיפולי קרינה עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. אנו מכינים לכל מטופלת תבנית מותאמת אישית לקימורי גופה שתפקידה להרחיק את הקרינה מהלב. כמו כן, נעשה שימוש בטכניקת אחזקת נשימה עמוקה שגם היא מייצרת דיוק לאזור המוקרן ומיעוט קרינה לאיברים בריאים

דרכי עיכול

סרטן בדרכי העיכול העליונים – התסמינים הנפוצים הם קשיי בליעה, צרבת, כאבים באזור החזה, שיעול, צרידות ועוד. ישנם סוגים שונים של טיפולים – ניתוח, טיפול כימותרפי או טיפול קרינתי שלעיתים נעשה במקביל.

עור

סרטן העור הינו סוג הסרטן השכיח ביותר – הכולל גם מלנומה (סרטן אגרסיבי ונדיר יותר), סרטן תאי הבסיס, וסרטן תאי הקשקש. אבחון מוקדם וביופסיה של שומות או פצעים שאינם נעלמים מסייעים משמעותית לסיכויי ההחלמה. ישנם סוגי טיפולים שונים – כמו כריתת הגידול, אך הטיפול תלוי באופן התקדמות המחלה אצל המטופל. קרינה היא אחד הטיפולים האפקטיבים לסרטן מסוג זה. עבור מטופלים הזקוקים לקרינה אחידה בגידול שאינו אחיד אנו משתמשים במדפסת תלת מימד ומייצרים עבורם בולוס המגן על העור הבריא ומאפשר לקרינה להגיע באופן שווה לכל חלקי הגידול.

סרקומה

סרקומה הוא שם כולל לגידולי שלד ורקמה רכה. כאשר יש חשד לסרקומה, יש צורך בבירור מקיף ובטיפול במרכז המומחה לכך. הבירור כולל בדיקת רופאים וקבלת מידע מקיף מהמטופל על תלונותיו, ביופסיה, בדיקות תהודה מגנטית (MRI), סריקות CT ולעיתים, PET-CT מיפוי עצמות ובדיקות דם. הטיפול בסרטן זה כולל לרוב שילוב כירורגי וקרינתי ולעיתים רחוקות כימותרפיה.

מערכת השתן, ערמונית

סרטן הערמונית הינו שכיח ביותר בקרב גברים. ישנם סוגי טיפול שונים המושפעים מאופי ושלב המחלה – קרינה חיצונית, פנימית ואף ניתוח לכריתת הערמונית.

להעלאת אחוזי הדיוק של קרינה זו אנו נוקטים בטכניקה חדשנית של השתלת גרגרי זהב בערמונית המאפשרים התמקדות נקודתית ומכך למתן קרינה חזקה יותר, לאזור החולה בלבד. על מנת לשמור על איכות החיים של המטופלים ולפגיעה מינימלית ברקטום, אנו מבצעים השתלת חומר פולימרי מיוחד היצר חיץ בין החלחולת לערמונית. במקים בהם לא ניתן לעשות זאת, אנו נעזרים בבלון מיוחד המגן על האיזורים הפגיעים. הטיפול הניתן למטופל תלוי במקרה, באופן התפשטות הגידול ומצבו הכללי של החולה מבצעים טיפולי כריתה של הגידול, טיפול בקרינה בשילוב עם כימותרפיה או כריתת שלפוחית השתן כולה.

לימפומה

סרטן המתפתח במערכת הלימפה מחולק לשניים – הודג׳קינס ושאינה הודג׳קינס. לשני הסוגים ניתנים טיפולים ביולוגיים שונים בשילוב של כימותרפיה ולעיתים גם הקרנות. הטיפול תלוי בסוג התאים המרכיבים את הגידול עצמו, וסיכויי ההחלמה גבוהים יחסית.

בית חזה וריאות

הגורם העיקרי לסרטן ריאות הינו עישון. בשלבים מוקדמים ניתן יהיה ברוב המקרים לכרות את הגידול. במקרים בהם לא ניתן לבצע ניתוח יעשה טיפול כימותרפי וקרינתי. – תלוי בגודל הגידול ומיקומו. בשלבים מוקדמים נטפל בקרינה סטראוטקטית SBRT, בשלבים מתקדמים יותר של המחלה, הטיפול המומלץ הוא טיפול המשלב כימותרפיה, טיפול ביולוגי, קרינה וניתוח. הטיפול הנבחר הינו אינדיבידואלי בהתאם למצבו האישי והתפקודי של כל חולה.

גידולים גניקולוגיים

גידולים סרטניים הקשורים למערכת הרבייה, ביניהם סרטן השחלות, סרטן צוואר הרחם וסרטן רירית הרחם. הטיפול בסרטן זה תלוי במצב המחלה, אופן המחלה, והתסמינים. עבור סרטן צוואר הרחם, הטיפול לרוב משלב קרינה וכימותרפיה. 

טיפולים פליאטיביים

טיפולים פליאטיביים הינם טיפולים שמטרתם לשפר את חיי החולים בהתמודדות עם מחלות קשות וכרוניות חשוכות מרפא, ושילוב של טיפולים שונים לגוף ולנפש. הטיפול הפליאטיבי לוקח בחשבון את רצונות המטופל ובני משפחתו לאופי סיום חייהם לפי שיבחרו. קרינה ישנה יכולת להפחית כאב ולהאט הדרדרות תפקודית כאשר נמצאות גרורות סימפטומטיות. מכון הקרינה זיו מעניק למטופלים הבוחרים בטיפולים פליאטבים גם את שירותים אלו.